niedziela, 5 listopada 2017

Konferencja nt. zdrowego odżywiania - będę prelegentką!


Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych tematyką zdrowego odżywiania, szczególnie w kontekście medycyny holistycznej na pierwszą konferencję skierowaną dla studentów!

Mam przyjemność być nie tylko jedną z organizatorek, ale także ...prelegentką! 

CZYTAJ DALEJ
sobota, 4 listopada 2017

Co jem w podróży?


Chyba każda osoba, która ma jakieś dietetyczne restrykcje, nie ważne czy to narzucone przez siebie samego, czy też z powodów zdrowotnych - za każdym razem, kiedy trzeba wyjść z domu, zadaje sobie to pytanie "CO JA TAM BĘDĘ JADŁA?!"

I nie ważne, czy wybiera się na 8h zajęć na uczelni, do znajomych, na imprezę rodzinną, czy może idzie po prostu na 8h do pracy. Zawsze trzeba pomyśleć o tym wcześniej, bo kiedy okaże się, że mamy akurat gastrofazę, a jesteśmy albo w miejscu typu "in the middle of nowhere" gdzie nie ma żadnego cywilizowanego sklepu, albo u znajomych czy rodziny u których znajdziecie tylko pszenne pieczywo, ciasteczka, chipsy, paluszki, lody i w ogóle "sram i rzygam" na sam widok można się trochę poirytować "dlaczego ja nie mogę jeść jak inni?!"

CZYTAJ DALEJ
sobota, 28 października 2017

Mini kanapki z kalafiora


Tym razem pomysł zrodził się przy okazji babskiego spotkania pt. "gossip girls" - serdecznie pozdrawiam całą ekipę :3!
Jak wyglądają moje paleo przekąski na imprezę?
Oprócz [pralinek z whisky][marchewkowego tortu] postawiłam także na coś wytrawnego - wiadomo, najprościej jest przygotować kanapki. Czy "kanapki" to zawsze chleb, masło, ser i szynka? Niekoniecznie!
Na spotkanie przygotowałam m.in. [kanapki z cukinii] - specjalnie dla Eli, która była akurat w trakcie postu warzywno-owocowego dr. Dąbrowskiej, a dla reszty kalafiorowe kanapki, a dokładniej placki, które zastąpiły chleb ;)
Jak wiecie, uwielbiam wplatać we wszystkie moje przepisy warzywa, dlatego tym razem zainspirowana [pizzą na spodzie z kalafiora] postanowiłam przygotować wersję "mini".

CZYTAJ DALEJ
piątek, 27 października 2017

Tort marchewkowy (bezglutenowy)


Czy tort zawsze musi kojarzyć się z ciężkim kawałkiem ciasta, obładowanego do granic możliwości cukrem oraz bitą śmietaną? Oczywiście, że nie! Tort można bez problemu przygotować w wersji paleo, czyli bez glutenu, zbóż oraz nabiału. Co więcej, można dodać także jakieś warzywo - np. marchewkę, aby zyskać na lekkości i wartościach odżywczych. 
Zapraszam po przepis na najlepszy tort, jaki możecie zaserwować na imprezie w stylu paleo!
CZYTAJ DALEJ
piątek, 22 września 2017

Deser limonka-kokos (AIP)


Nic tak nie podkręca słodyczy miodu i mleka kokosowego jak kwaśna limonka! Uwielbiam takie połączenia. Dzisiaj prosty i szybki przepis na deser, zgodny z protokołem autoimmunologicznym. W zależności od tego, czy lubicie bardziej kwaśne, czy bardziej słodkie można dodać więcej soku z limonki lub miodu. Można także dodać ulubione owoce.

CZYTAJ DALEJ
czwartek, 14 września 2017

Pralinki z whisky

Kiedy dostajesz w prezencie całą butelkę whisky i nie wiesz co z nią zrobić... 

Ostatnio moje posiłki to głównie warzywa sezonowe z kotletami, omletami albo plackami. Udało mi się przejść na jakiś czas na detoks cukrowy - wyeliminowałam ze swojej diety większość owoców. Pomimo, że podobno tarczyca lubi węglowodany, ja najlepiej czuję się na diecie białkowo-tłuszczowej - mam wtedy największy poziom energii. I tym się właśnie staram kierować, nie artykułami, a własnym organizmem.

Jednak wszystko jest dla ludzi, a, że jestem hedonistką, to ostatnio postawiłam na "cheat day". a raczej "cheat week" i przygotowałam ciasto [solony karmel], pralinki oraz lody czekoladowe (wkrótce przepis!)  odkrywając nowe smaki  -zaskakujące połączenie soli i cukru, czy whisky z czekoladą - dawno nie jadłam nic tak pysznego :3 
CZYTAJ DALEJ
niedziela, 10 września 2017

Ciasto "solony karmel"


Od zawsze byłam przeciwna dodawania soli do słodkich wypieków. Uważałam, że jak przepis ma być na słodko, to można dodać tam jedynie przypraw korzennych -cynamon, kardamon, wanilia, goździki... Ale sól? Do ciasta?!
Do czasu, aż do biedronki nie zawitała gorzka czekolada z ...solą morską! (niestety aktualnie ciężko ją dostać :( Przez pewien czas byłam od niej uzależniona. Codziennie zjadałam ok 1 tabliczki. Jak się okazało sól rzeczywiście podkręca smak! Od tamtej pory, do wszystkich moich słodkich przepisów zaczęłam dodawać soli himalajskiej. Postanowiłam w końcu stworzyć przepis na banalnie proste ciasto "solny karmel" - bezglutenowe, bez laktozy, bez cukru, proste w przygotowaniu.
CZYTAJ DALEJ
sobota, 26 sierpnia 2017

Paleo kanapki na cukinii


Parę dni temu pokazałam Wam na fanpage'u cukinię-giganta (prawie 0,5m!).
Pomimo, iż na cukinię mam milion pomysłów -od ciast, muffinekpizzy, placków, zapiekanek, poprzez czekoladowy krem, kończąc na warzywny makaronie, tym razem jednak, w myśl "keep it simple", postanowiłam na prostotę - ten rozmiar idealnie sprawdza się, aby zrobić z niej paleo kanapki. Minimum kalorii, żadnej mąki, jajek. 100% wegańskie, idealne jako przekąska podczas imprezy. Dozwolone na AIP oraz poście dr. Dąbrowskiej, oczywiście wszystko zależy od tego, co na nie położymy :)

CZYTAJ DALEJ
środa, 23 sierpnia 2017

Wegańska mizeria (paleo)


Mizeria to ekspresowy dodatek do każdego dania - do mięsa, jako przystawka czy przekąska. Nie wymaga użycia blendera czy innych akcesoriów kuchennych. W zasadzie to wystarczy świeży ogórek i puszka mleka kokosowego. Zobaczcie sami!

CZYTAJ DALEJ
środa, 16 sierpnia 2017

Chrupiące chipsy z cukinii

Kto nie lubi chipsów?
Chrupiące, tłuste, pozostawiające resztki przypraw na palcach.. mhmmm smak mojego dzieciństwa. Czy chipsy zawsze muszą być niezdrowe, obciążające nasz żołądek, wątrobę oraz powodujące wyrzuty sumienia?
NOPE!
CZYTAJ DALEJ
TOP

Konsultacje dietetyczne

Konsultacje dietetyczne
Indywidualny, 14-dniowy plan diety wraz zaleceniami dotyczącymi suplementacji specjalnie dla Ciebie - w oparciu o Twój stan zdrowia, wyniki badań, preferencje smakowe.