niedziela, 27 lipca 2014

Zmęczony? 10 najczęstszych powodów

  Jesteś wiecznie zmęczony, najchętniej przespałbyś cały dzień, nie masz na nic siły, motywacji do działania, tylko marzysz, ale nie potrafisz nic zrealizować? nie możesz się skoncentrować? 10 najczęstszych powodów chronicznego zmęczenia:



1.Zmęczenie to częsty objaw niedoczynności tarczycy. [Jak interpretować wyniki badań tarczycowych?]
 Senność too objaw niskiego ft3 (poniżej 50% normy, kalkulator po lewej stronie).

2.Zmęczenie to objaw wysokich przeciwciał, ataku autoimmunologicznego - w przypadku chorób takich jak RZS, Graves-Basedow, Hashimoto - kiedy nie eliminujemy produktów, które nam szkodzą, mamy niedobory witamin i minerałów, nieszczelne jelito, jemy za dużo węglowodanów, za mało białka, za mało tłuszczów, za dużo cukru i soli, za mało śpimy, za małą dawkę euthyroxu - zwiększamy atak przeciwciał na własne tkanki

3.Brak sił to także objaw nietolerancji pokarmowych, o których nie wiemy, bo skoro po godzinie od zjedzenia bułki nic nam nie jest, to gluten nam nie szkodzi- nic bardziej mylnego, dane grupy produktów należy odstawić na min 30 dni i wprowadzić ponownie obserwując reakcję organizmu - przede wszystkim gluten, nabiał, w następnej kolejności zboża (kasze, ryż) + kawa i kakao, ziarna, pestki i orzechy

4. Słaba koncentracja to także płytki oddech (należy ćwiczyć przeponę) i płytki sen - zasypiamy po północy, w pomieszczeniu do którego wpada światło z ulicy, otacza nas światło urządzeń elektrycznych (wystarczą małe kontrolki), zasypiamy w hałasie- pracujące urządzenia, samochody na ulicy, do późna korzystamy z laptopa, telewizora i telefonu, przed snem analizujemy dzień, martwimy się kolejnym zamiast się zrelaksować i wyciszyć
[Jak poprawić jakość snu? tlustezycie.com]
[Co się dzieje w organizmie, gdy brakuje snu? tlustezycie.com]

5. Chroniczne zmęczenie spowodowane jest często niskim poziomem witaminy B12 i/lub D3 (badanie witaminy D25OH)

6. Brak motywacji, sił, chęci do realizacji wyznaczonych sobie zadań to kiepskie trawienie i zaparcia. Komu by się chciało spełniać marzenia mając w sobie tyle toksyn, które spowalniają nasze reakcje, zanieczyszczają myśli, hamują produkcję hormonów szczęścia...Kiedy boli nas brzuch, mamy wzdęcia, przelewania, bulgotanie - myśli tylko o tym, żeby znaleźć się we własnym domu. Piszę bardzo skrótowo, ale mam nadzieję, że zainteresowani danym problemem poszerzą swoją wiedzę na ten temat.

7.Niedożywienie - mała podaż witamin, minerałów (surowe warzywa i owoce, gotowane na parze warzywa i owoce), białka, tłuszcze (ryby, mięso, podroby- serca, wątróbka, rosół na kościach, masło ghee, olej kokosowy, kokos, awokado) w wyniku spożywania mocno przetworzonej żywności (brak w niej enzymów, mikro i makroelementów potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i trawiennego, a co za tym idzie- MÓZGU): paluszki, krakersy, ciastka, wafelki, chleb, makaron, bułki, drożdżówki, jogurty, mleko, sztuczne aromaty, barwniki, konserwanty, spulchniacze, utwardzone tłuszcze, oleje roślinne: rzepakowy, słonecznikowy, lniany, szynki, frankfurterki, kiełbasy, parówki, pizza, zapiekanka, kebab, margaryna, pasteryzowane 100% soki, kolorowe napoje pseudo owocowe, soki typu kubuś, soki ze sztucznymi witaminami - słabo je przyswajamy, to samo: sztuczne witaminy w suplementach z apteki

8.Zamartwienie się co powiedzą inni -hamowanie się przed realizacją marzeń- to źródło stresu dla organizmu, umysłu, źródło naszej niechęci, braku zapału, niepotrzebne zaprzątanie sobie głowy i pozwalanie komuś na zepsucie naszych marzeń- jeśli chcemy nosić kapelusze, kolorowe rajstopy, wyjechać do Moskwy, zwiedzić Kanadę, jeść zdrowo (ludzie potrafią nieźle Cię za to zjechać, twierdząc, że życie jest jedno i nie warto być w nim zdrowym), mieć bladą skórę, tatuaż na łydce, tunele w uszach, białe soczewki, fioletowe włosy, neonowe paznokcie w groszki- róbmy to! ;)
[Zawsze będą mieć "ale". Idź do przodu. - aniamaluje.com]

9.Niski poziom żelaza i ferrytyny (poniżej 50% normy)

10. Wyczerpane nadnercza - diagnoza jest niestety trudna, especially in POLAND
O nadnerczach pisałam [tutaj] i [tutaj]

7 komentarzy

  1. Świetny artykuł ! Oby takich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak odstawiłam gluten to po 3-4 dniach bez niego moja pierwsza myśl "jak ja mogłam funkcjonować tak zmęczona". Nawet nie miałam świadomości, że jedna kromka chleba na tydzień i porcja pierogów tygodniowo może na mnie tak oddziaływać.
    Ludzie z otoczenia zwykle mówią "co Ty, to tylko zmęczenie" ale nawet zmęczenie potrafi wyłączyć nas z funkcjonowania. Dochodzi do rozdwojenia bo umysł mówi "chcesz to zrobić" a ciało mówi "nie mam siły wstać". I taka walka potrafi trwać latami.
    Dobrze, że o tym piszesz:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. HI! Jak dostarczasz organizmowi odpowiednią ilość białka? Czy dostarczasz go w napojach białkowych?

    OdpowiedzUsuń
  4. A jak obliczyć % normy ferrytyny?

    OdpowiedzUsuń
  5. Artykuł naprawdę bardzo dobry! Treściwy i wyczerpujący. Bardzo dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

TOP