środa, 14 października 2015

Pizza w 5 min (z patelni)

   Kto nie lubi pizzy? :D Można zrobić wersję wegańską, wegetariańską, surową, paleo, z dowolnymi dodatkami - każdy znajdzie coś dla siebie.  Na diecie paleo wcale nie tęskniłam za pizzą. Serio. Po prostu znalazłam w Lidlu ekologiczny żółty ser bio, bez laktozy i postanowiłam go przetestować. Za pizzą może i nie tęsknie, ale za żółtym serem i owszem. Szczególnie takim ciepłym, rozpływającym się w ustach. Na pewno nie toleruję laktozy, więc z nabiałem pożegnałam się ponad dwa lata temu - zamiast mleka, twarogu, jogurtu czy kefiru - używam kokosowych zastępników, jednak żółty ser okazał się być niepodrabialny. Ten w lidlu kosztował 6,99 za 6 plasterków. Posiada certyfikat bio. Na opakowaniu napisali, że jest bez laktozy, tak przynajmniej wydedukowałam z niemieckiego znaczka "lactosefrei", a w składzie laktoza....hmmm... zaryzykowałam i pierwsze co mi przyszło do głowy, to pizza. W zasadzie to trochę oszukana, bo to raczej omlet, który szykuję dosyć często, ale przyznajcie szczerze, czy ten omlet ze zdjęcia nie wygląda jak rasowa pizza? Ciekawi przepisu? :)

 Ser bez laktozy i eko szynka (ze sklepu ze zdrową żywnością, bez dodatków).
Ser zakupiony w lidlu (niestety wciąż posiada m.in. kazeinę) i nie jest paleo ;) Cena: 6,99/200g.

Składniki:
-3 jajka
-2 łyżki mąki kokosowej
-sól himalajska
-masło klarowane/smalec
-czosnek w proszku
-zioła prowansalskie
-łyżeczka octu jabłkowego
-koncentrat pomidorowy (100%)
Dowolne dodatki, u mnie standardowo ser, szynka i pieczarki:
-4-5 pieczarek
-1/2 cebuli
-szynka eko
-eko żółty ser bez laktozy

   Przygotowanie: jajka miksujemy razem z mąką, szczyptą soli i czosnkiem w proszku. Na patelni rozgrzewamy masło/olej i smażymy omlet na najmniejszym ogniu, przykrywając patelnie pokrywką, czekamy aż góra również się zetnie, tak, aby nie trzeba było go przewracać. Omlet przekładamy na talerz. Smarujemy pomidorowym koncentratem wymieszanym z ziołami prowansalskimi i łyżeczką octu jabłkowego. Na patelnię wrzucamy drobno pokrojone pieczarki i cebulę, dusimy do miękkości. Pod koniec duszenia dodajemy pokrojoną w kostkę szynkę i ser i nakładamy na naszą omleto-pizzę. Gotowe!

Pizza classic. Po prawie 3 latach na diecie paleo stwierdzam, że zawiera zdecydowanie za mało warzyw!

P.S. Dodatki oczywiście dowolne - możecie użyć kawałków ananasa i stworzyć wersję hawajską, dodać oliwek, cukinii, papryki czy zamiast szynki - plastrów łososia. Jeśli chodzi o użytą przeze mnie mąkę do omleta - również możecie użyć tej, którą akurat macie pod ręką.

P.S. Polecam także poprzedni przepis na pizzę: [pizza na cukiniowym spodzie]

20 komentarzy

  1. Mniam,rewelacyjnie wyglada-zapewne i tak smakuje.:)Jakiego koncentratu pomidorowego uzywasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawtona, ale z reguły wszystkie dostępne w marketach są 100% :)

      Usuń
  2. Czy w smaku tej pizzy mocno wyczuwalny jest kokos? :D Raz robiłam pizzę na spodzie z mąką kokosową, ale za mocno smakowała kokosem i to jednak nie było to, może ta się sprawdzi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie czuję go w ogóle :) mąkę kokosową można zastąpić np. kasztanową, z żołędzi, z topinamburu, platanową, z manioku lub inną, dowolną

      Usuń
  3. czas przygotowania pizzy bardzo często mnie zniechęcał...a tu proszę, można zrobić pyszną pizze w 5 minut :)!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uullala! Wygląda rzeczywiście jak pizza! Też raczej nabiału nie jadam, ale w tym wypadku chyba rzeczywiście warto spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sery żółte w ogóle malutko laktozy zawierają, więc opis na etykiecie się zgadza :) sprawdź tabele wartości odzywczych dla nabiału, więc pod tym względem można być spokojnym. Ale nabiał to nabiał, każdy rodzaj odzwierzęcy zaśluzowuje - nie tylko drogi oddechowe, z tego powodu zaleca się odstawienie codziennego spożywania przez osoby podatne na infekcje, którym zawsze cieknie z nosa jak z kranu i flegma się tworzy. Nabiał będzie tylko przeszkadzał w utrzymaniu zdrowia i szybkim pozbywaniu się kataru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ogólnie nie jestem za nabiałem, chyba, że ktoś ma dostęp do takiego grass-fed, surowego i dobrze go toleruje :) Ale dla komfortu psychicznego pozwoliłam sobie spróbować taki bez laktozy i nie żałuję :D

      Usuń
  6. czy mąkę kokosową można zastąpic inną ? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. steady once the info, hopefully this info can be useful for everyone who membacanya.oh yes yes do not forget to visit my blog ...!
    OBAT TAHAN LAMA DIATAS RANJANG
    OBAT PATAH TULANG
    OBAT KUAT TAHAN LAMA BERHUBUNGAN SEKUAL
    AWALUDIN
    OBAT PARU-PARU BOLONG

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy można użyć mąki ziemniaczanej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że można, ponieważ ma właściwości "wiążące" więc powinna się nadać, chociaż uprzedzam, że sama nie używałam :))

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć, może warto sprawdzić jak takie danie jest zbilansowane bo mam obawy że taka pizza to nie jest najlepszy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, na pewno nie jest to przykład dobrze zbilansowanego posiłku- zawiera zdecydowanie na pierwszy rzut oka zbyt dużo białka - ser, szynka, jajka. Ale po pierwsze - wszystko zależy od dodatków jakich użyjemy, w mojej zdecydowanie brakuje warzyw, a po drugie, nie jest to danie, które je się na co dzień, ja robię sobie coś takiego maksymalnie raz na dwa miesiące ;)

      Usuń
  11. Wygląda nieźle i na pewno jest zdrowsza niż taka ze sklepu lub pizzerii:)

    OdpowiedzUsuń

TOP