niedziela, 3 listopada 2019

Ziołowe krakersy (AIP)


Jeśli dobrze kojarzę, to ostatnio krakersy jadłam w swoim życiu jakieś 8 lat temu. Krakersy to takie idealne połączenie tłuszczy, soli i węglowodanów, że nie da się zjeść tylko jednego. Szybko wciągają i uzależniają. Wiele osób pytało mnie o pomysły na zdrowe przekąski do filmu czy na imprezę, dlatego stworzyłam dla Was banalnie prosty przepis na ziołowe krakersy - bez tłuszczy trans, jajek, glutenu, nabiału, zgodne z protokołem autoimmunologicznym (AIP). Niestety też uzależniają :D...

Składniki:
-1/3 szklanki mąki z tapioki (AIP) (można użyć skrobi ziemniaczanej)
-2/3 szklanki mąki kokosowej
-1/3 szklanki oleju kokosowego (AIP) lub masła ghee
-1/4 szklanki wody
-1/2 łyżeczki soli
-dowolne zioła, użyłam: oregano, bazylii, majeranku i suszonej cebuli
*opcjonalnie: płatki drożdżowe (nadają serowy posmak)

Przygotowanie:
Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni. Do miski wrzucamy wszystkie suche składniki - obie mąki, sól oraz zioła. Mieszamy. Następnie zalewamy wodą i olejem w stanie płynnym (wystarczy chwilę podgrzać w garnuszku, jeśli użyjecie kokosowego, to najlepiej rafinowanego, jeśli nie lubicie kokosowego posmaku). Zagniatamy. Ciasto wkładamy na min 20 min do lodówki lub 10 min do zamrażarki.

 Gotowe ciasto na krakersy.

Wyjmujemy i rozwałkujemy na grubość ok 3-5 mm. Wycinamy dowolne kształty (do wycinania użyłam kieliszka, bo zabrakło mi foremek :D). Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Układamy krakersy. Wstawiamy na ok 8 min - trzeba pilnować, bo lubią się przypalać. Gdy siedzą zbyt długo robią się twarde.

 Krakersy podałam z hummusem z groszku.


P.S. Na hasło "ALPACA" macie -12% zniżki na wszystkie produkty firmy Hemp King



Brak komentarzy

Prześlij komentarz

TOP